Min svaghet är också min styrka

.

Jag har flera svagheter, men en av dem är även min styrka. Jag är väldigt känslig som person och det kan ju ha både sina fördelar och sina nackdelar. Just idag så väger nog nackdelarna över.

På grund utav att jag är känslig så kan det ibland bli lite för mycket för mig. Ännu mer kan det bli om det sedan tidigare ligger något i grund för något som sedan späs på och blir mer.

Som idag. Jag blir så upprörd och helt full av det att jag liksom inte riktigt kan släppa det. Och då känner jag hur tårarna liksom brinner i ögonvrån, då blir jag ännu mer irriterad fast på mig själv, tillslut så exploderar jag. Och då går det inte mer, tårar faller, och rösten tillsammans med talförmågan försvinner. Det sistnämnda sker även om det är tårar av glädje som faller längs mina kinder. Tillbaka till idag så var det så där superjobbigt enligt mig, när någon liksom måste hitta något som inte är bra bara för att ha något att säga. Men jag är glad nu i efterhand ändå. Idag fick jag ett tydligt bevis på hur underbara mina vänner är, på alla sätt och vis så kommer de till min undsättning och jag tänker
“Jag är allt bra lycklig som har dem!”

Att vara en känslig person har sina fördelar och sina nackdelar, tårarna som föll sist var i alla fall av den glädjande sorten.


Tack och oändligt tack till mina älskade underbara vänner.

Kärlek till er,
Emmy.

Kommentarer:

1 Tilda:

Vad fint! Att vara känslig kan vara en riktigt fin egenskap

Svar: Jag vet inte om Håkan uppskattade min egenskap under betygsnacket i kör... hehe...
Emmy Lindgren

Kommentera här: